Wednesday, October 17, 2012

Saudi Troops Carry Out Pre-Dawn Raid in Awamiyah

Saudi Arabian troops have opened fire in the town of Awamiyah in the kingdom’s Eastern Province, spreading panic among people.

Press TV
October 17, 2012

Saudi regime forces patrol the streets in the town of Awamiyah, Eastern Province. (File photo)
Saudi regime forces patrol the streets in the town of Awamiyah, Eastern Province. (File photo)

Wednesday, October 3, 2012

Bahrain Despots Crackdown, CNN Hypocrites Cover it Up

‘Bahrain buys favorable CNN content’

October 3, 2012

Amid a violent crackdown on a popular uprising, Bahrain paid CNN to get favorable coverage, says a former reporter who believes her documentary on the protests there was censored by the network.
­Former CNN journalist Amber Lyon made the documentary more than six months ago. It was aired domestically in the US, but never made it to CNN international, raising claims that the management pulled the plug on the story. RT spoke to Lyon to get the full story of what happened.

RT: You feel your documentary should have been aired internationally. Why?

Amber Lyon:I’ve created a lot of documentaries for CNN that didn’t air internationally. Most I feel should’ve been aired internationally because seasoned, decades-long employees have approached me after it wasn’t aired and told me this should’ve been aired on CNN International and told that they felt that something strange was going on and that I should investigate it. And that’s where it was uncovered that we felt that this documentary was censored, because Bahrain was actually a paying customer for CNN. Bahrain is paying CNN to create content that shows Bahrain in a favorable light. Even though CNN says its content is editorially independent Bahrain can affect that – what we’ve seen with that documentary not airing and also with the constant struggle I had at CNN to get Bahrain coverage, accurate coverage of the human rights abuses on-air while I was there.